Beskrivelse:
I hugstfeltet i sydhellingen av Sandbekkmana varmer sola godt, og utsikten er upåklagelig. Det vet skogens konge å sette pris på. I dag bar det flere tydelige spor etter at elgen hadde kost seg, blant annet var gress og strå lagt flatt der bildet er tatt. I bakgrunnen ser vi Kikut-massivet. Det går ikke stier opp på Sandbekkmana, men fra skogsbilveien som fører til Hundtjern er det relativt greit å ta seg rett opp.