Beskrivelse:
Skiløypa fra Nordre Skytten og nordøstover over Nilsåsen var beryktet. Den fulgte stort sett blåstien og var grei nok til fots på snøfattige vintre. Jeg har gått den flere ganger under slike forhold. Nå er den nedlagt, og rødmerkingen er malt over med barkebrunt.