Beskrivelse:
Da jeg flyttet til Bærum i 1973 var lysløypa syd for Sollihøgda stedet for det trenende folket og skiturer i vinternatten. Etter to runder var jeg sliten, etter tre var det nok og vel så det. Dette er det siste minnet om at dette var en lysløype, et gjenglemt og mosegrodd lysarmatur ved Huldertjern. Ut på 1990-tallet gikk trafikken ned, vedlikeholdet ble mangelfullt, og rett etter årtusenskiftet ivret Bærum Idrettsråd for ny lysløype fra Høymyr og på skogsbilveien mot Kjaglidalen. Lysstolpene fr