Beskrivelse:
Denne hytta kalles Bamsebo og eies av Røde Kors hjelpekorps. Ifølge ":Østmarka fra A til Å": hadde den vært tysk offisersbrakke ved Frognerparken og ble flyttet hit til Smalvann like efter krigen. Hvis jeg husker rett, så var det hundespann stasjonert her i helgene før i tiden.