Beskrivelse:
Kjentmannshåndboken oppgir at Stubberuddemningen ble bygget i 1910 for å gi vann til gården Stubberud. Senere ble demningen i Blekkevann bygget for å gi tilleggsvann til Sørkedalen nye skole. Andre kilder sier at det var en flomkvern ved gården Stubberud som trengte vannet. Uansett, dette er det som i dag finnes av rester etter demningen. Tømmerstokkene tyder på en liten kistedemning, fylt med stein. Steinfyllingene på sidene av demningen tyder på at den har vært ca. 1 meter høyere enn de gjenværende tømmerstokkene. Tappeluka er helt borte. På orienteringskartet fra 1993 er det tegnet inn en demning og en liten dam, men kartet bærer litt preg av å ha blitt synfart i sofakroken i dette området. Området er temmelig kronglete.