Beskrivelse:
I dag ble det langtur fra Grua til Lommedalen, med sol fra tilnærmet skyfri himmel hele tiden. Hardt og litt isete frem til Svartbekken. Derfra til Gjerdingen var løypene litt mykere noen steder, men det var stor forskjell der solen hadde fått tak, slik som på bildet, og på løypestrekninger som lå i skyggen. Der var det svært skarpe forhold. Utover dagen ble imidlertid alle løyper myket opp på grunn av temperaturstigningen, og det var sug i sporet, mest i løyper som ikke hadde vært preparert på en stund. Mange bekker gikk åpne, og flere av myrene var i full oppløsning og vanskelige å ta seg forbi. Det var mulig å gå på ski helt ned til By, og den beste gliden var faktisk i Helårsløypa fra Tverrelva. Den var preparert i dag, for siste gang denne sesongen.