Beskrivelse:
Elven mellom Store Sinnera og Spålen var åpen , men det var mer enn nok sne i løypen. Jeg valgte løype 1139 forbi Auretjern på turen videre mot Spålen, men det ble en temmelig våt opplevelse. Forholdene ble bedre da jeg kom opp på Spålsveien, men nå var det blitt veldig trått føre. Løypen på østsiden av Storflåtan var foreløpig ikke blitt våt, men den største utfordringen var å krysse Atjernsmyrene, Der måtte jeg gå en lang omvei nordover for å komme forbi, før jeg kunne ta meg opp til Løvlia.