Beskrivelse:
Det er parkeringsmuligheter om du kommer fra Oslo rett etter tunnelen ved Nes. Her er det fint å starte hvis du skal opp Nesseterdalen heller besøke milorghytta Baklia. Stien er ikke veldig synlig. Det er nesten så du ser Baklia herfra. Under krigen gikk ikke veien så høyt oppe, men gikk langs Neslandet, det som blir kalt Gamleveien i dag.