Beskrivelse:
Fra Svarttjern går det natursti til Nordbysjøen. Ved ankomst der kom det en skikkelig, men lokal, haglbyge så det ble litt hvitt på bakken. Heldigvis hopper hagl av klærne, så vi forble tørre. På bildet er siste rest av bygen synlig til venstre i bildet, mens det er bare få ringer etter vanndråper på vannet. Fra vest klarner det opp igjen.